Мода майбутнього: які зміни чекатимуть нас через десятиліття?
Зазирнути в майбутнє, передбачити події та тренди в fashion-індустрії — це те, про що мріють усі інсайдери та тренд-форкастери моди. Спробуємо розібратися, які технології та напрямки зароджуються вже зараз і лише набиратимуть обертів.
Чи будемо ми носити футуристичний одяг схожий на космічну уніформу чи навпаки повністю перейдемо на органічні та аскетичні речі?
На наш погляд, вже можна виокремити 6 головних напрямків, до яких варто прислухатись модним брендам та тим, хто пов'язав своє життя з цією сферою.
Стійкість (Sustainability) і діджиталізація — це дві основні категорії, які визначатимуть і змінюватимуть модні тенденції в майбутньому. Жоден бренд не зможе їх уникнути.
Свідоме виробництво
Стійкість (Sustainability) — це здатність довкілля витримувати вплив людини. Не секрет, що перевиробництво, швидка мода та консюмеризм негативно впливають на екологію. Все більше брендів намагаються мінімізувати цю шкоду: екологічні тканини, перероблені матеріали, ресайклінг. Наприклад, нещодавно бренд Loro Piana представив капсульну колекцію Re-Cashmere з відновлених волокон.
А український бренд Ksenia Shnaider один з провідних амбасадорів апсайклінгу.
Вуглецевий слід буде хвилювати наступні покоління більше, тому це також вплине на попит на речі pre-owned, вінтаж. Речі як інвестиція на роки, повільна мода і тиха розкіш — терміни, які з нами на довго.
Доповнена реальність
Доповнена реальність (AR) – технологія, за допомогою якої віртуальні об’єкти стають частиною реальної картини навколишнього світу.
Вже зараз рекламні кампанії з таким прийомом викликають вау-ефект та стають вірусними. Ми всі спостерігали за гігантськими сумками Jacquemus, тушшю для вій від Maybelline, бюстгальтером Alexander Wang чи подорожами світом сумочок Victoria Beckham.
З часом технологія розвиватиметься та ставатиме ще реалістичною.
ЗD друк
З технологією 3D мода піднімається на новий еволюційний рівень. Все більше і більше компаній перетворюють розробку своїх продуктів на 3D. Зараз технологія досягла такого рівня, коли ви більше не можете відрізнити цифрове зображення продукту від фотографії. Це відкриває абсолютно нові можливості: цифрові продукти можна продавати в інтернеті та випробувати за допомогою персоналізованих аватарів ще до того, як вони будуть виготовлені.
Згадайте безшовні кросівки Moncler, надруковані за допомогою 3D технологій з термопластичного поліуретану.
Віртуальний світ Метавсесвіту відкриває абсолютно новий майданчик для цифрової моди. Відомі бренди можуть продавати свою продукцію не лише в реальному світі, але й через NFT, як наприклад бренд Prada. Також вже давно існують компанії, які створюють лише цифрову моду. А повністю віртуальні інфлюенсери стають впливовими та популярними персонами.
Все більше брендів переходять у діджитал світ. Будь то Balenciaga, Ralph Lauren, Off-White і Karl Lagerfeld, це лише початок.
Аватари та гейміфікація
Ми вже розповідали про аватари Meta з одягом від Valentino, загалом ми все більше часу проводитимемо у соціальних мережах, тому персоніфіковані та лімітовані аутфіти для нашого “віртуального я” користуватимуться популярністю.
Аудиторія геймерів росте щороку, це не лише діти та підлітки, а й дорослі та навіть професійні гравці-спортсмени. Louis Vuitton, Moschino, Diesel вже випустили копії реального одягу для ігор, а також стильні апгрейди до них.
Мода добробуту
З часів коронавірусу здоров’я не просто стало важливою темою трендів. Протягом багатьох років виробники текстилю та бренди експериментували з оздоровчими властивостями одягу.
Наприклад, інтегровані нанокапсули, які доглядають за шкірою та покращують регенерацію, або інтелектуальні нитки, які діють як датчики, провідники даних та постачальники електроенергії для генерування тепла. Вони здатні вимірювати вологість, точки тиску та температури.
Пандемія також привернула увагу до противірусних властивостей. Такі виробники, як Polygiene зі Швеції та HeiQ зі Швейцарії, розробили спеціальні покриття для текстилю, які вбивають віруси та бактерії, забезпечуючи таким чином активний захист здоров’я.
Органіка та регенерація
Органіка – популярна сьогодні, майбутнє – за регенерацією. Це означає, що компанії повинні не лише прагнути використовувати екологічно вироблену сировину, але все частіше також і ту, яка була вироблена в кліматично-позитивний спосіб.
За концепцією бавовна, яка вирощена регенеративним методом еко-землеробства має допомагати повертати вуглець у ґрунт.
Бренд Patagonia вже використовує регенеративну бавовну та сприяє виробникам бавовни в США, які приєдналися до проекту. У цьому напрямку рухається і бренд The North Face.
Тобто екологічність має прослідковуватись на всіх етапах від аграрної культури до методів виготовлення, використання барвників чи пестицидів. Процес кропіткий, але вартий того задля збереження ресурсів.