Знову популярні: великі повернення брендів у світ моди

14 квітня 2023

Світ моди вибагливий до своїх гравців, і чим вагоміший твій статус – тим суворіші правила. Ми знаємо безліч прикладів, коли відомі модні марки, дизайнери, моделі та фотографи в одну мить падали зі свого п’єдесталу в прірву невідомості, залишаючись лише «натхненням» з минулого. Приводи та причини подібних негаразд були різні, але суть одна – таким чином модна індустрія ретельно оберігає себе від застою, а публіку від нудьги. На жаль, історія не радує нас значною кількістю видатних повернень до кола обраних. Але вони існують!

Так, у певний час, перспективний дизайнер Джон Гальяно подарував нове життя відомому французькому дому моди Christian Dior. У свою чергу Gucci довелося пережити цілих два відродження! Перше – дякуючи Тому Форду, який повернув подих гламуру до бренду, що на той момент виготовляв більш сувенірну продукцію, ніж вишукані речі. Друге «повернення» є заслугою таланта шанувальника еклектики та казок Алессандро Міккеле. Його колекції привернули увагу молодої аудиторії й зробили Gucci одним з найбажаніших та найуспішніших брендів десятиліття. Але це вже давнє минуле, коли новини були дозовані, а соцмережі лише набували популярності чи не існували взагалі. Тому постає питання – чи можливий другий шанс сьогодні? І хоча внутрішній скептик впевнено шепоче, що скоріше ні чим так, ми знайшли кілька успішних кейсів.

Bottega Venetta

Мабуть, ніхто і не згадає як саме виглядали речі Bottega Venetta до 2019 року. Це був дуже стриманий одяг, на який мало хто звертав увагу, а відомі сумки слугували лише доказом достатку свого власника, ніж омріяним аксесуаром з обкладинки журналу.

Все змінилось, коли керівництво Kering запропонувало посаду креативного директора британцю Деніелу Лі. До того моменту Лі ніколи не очолював бренд самостійно, але безцінний досвід роботи у французькій марці Celine під керівництвом Фібі Файло виділяв його серед інших претендентів. Перше, що зробив Даніель після отримання бажаної позиції – це повністю змінив стратегію. Він зробив ставку на покоління мілленіалів, які у той час масово купляли архівні речі, створені його наставницею. Перед виходом своєї першої міжсезонної колекції він видалив усі матеріали зі сторінок бренду у соціальних мережах, демонструючи світу, що культова італійська марка розпочала кардинально нову главу у своїй історії. Не можна сказати, що перша колекція молодого британця вразила світ моди – вона була передбачувана і дуже нагадувала той самий «old Сeline».

Ситуацію докорінно змінив дебют на подіумі. Лі переосмислив образ жінки для якої він планував вигадувати гардероб. Йому вдалося поєднати свій минулий досвід з міланською вишуканістю та витоками самого бренду. Це поєднання знайшло своє відображення у стриманій кольоровій гамі та розмаїтті фактур, різноманітних вирізах і прозорих вставках, масивних золотих прикрасах, квадратній лінії декольте та у фірмовому плетінні Intrecciato. Особливу ставку дизайнер зробив на аксесуари, створивши їх настільки цікавими та неординарними, що вже не потрібен був логотип – омріяну сумку чи босоніжки люди впізнавали навіть здалеку. Саме представники нового покоління вивели бренд у трійку модних лідерів. З першого дня випуску колекції, інфлюенсери та звичайні модні дівчата атакували бутіки Bottega Veneta за заповітними тупоносими мюлями, клатчем у формі мушлі та сумки з масивним золотим ланцюгом.

Versace

Після трагічної загибелі засновника бренду Джанні Версаче, місце креативного директора посіла його сестра Донателла, яка до того брала активну участь у створенні колекцій як муза та вірна помічниця калабрійського майстра. Їй було не легко довести світу моди, що вона не менш талановита за старшого брата і може керувати визначним італійським брендом. Треба зазначити, що їй це вдалося, але марка все одно не могла перевершити славу і визнання, яке було при Джанні. Поза очі, багато модних критиків називали творчі експерименти Донателли більш одою власній персоні, ніж креативною роботою.

Все змінилось у 2019 році. Гості показу немов перенеслися на 25 років назад і побачили найвідоміші ідеї Джанні, але переосмисленні згідно з сучасними вимогами і тенденціями. Що саме сприяло таким різким стилістичним змінам ми можемо лише здогадуватись. Можливо керівництву бренду сподобався ажіотаж навколо вінтажних речей їх марки, які починаючи з 2017 року користуються неабияким попитом і мають особливу приязнь у зірок. А можливо цьому посприяв і новий власник бренду, адже з 2018 року Versace належить американській компанії Michael Kors Holdings. Яким би не був мотив, результат того вартий! Зараз, розглядаючи колекції все більше можна побачити основоположні та відомі ідеї самого Джанні, які турботливо відтворені його сестрою. Такий шлях безумовно надихає та тішить не тільки керівництво компанії, але і відданих шанувальників творчості бренду та його клієнтів.

Mugler

Ще одним «вінтажним» поверненням став бренд Mugler. Свого часу дизайнер та засновник марки Тьєрі Мюглер зарекомендував себе як infant terribile тогочасного світу моди. Черпаючи натхнення у балеті він не стримував власну фантазію і пропонував дівчатам найекстравагантніші сукні, аби підкреслити їх природну красу та сексуальність. І справді, його творчі експерименти, особливо кутюрну колекцію The Insects, сучасні дизайнери і досі цитують у своїх роботах.

Маючи серед своїх активів популярний аромат The Angel, бренд привернув увагу бьюті-конгломерата Clarins, який придбав марку у 1997 році, плануючи розширити її вплив у всіх можливих сферах. На жаль, амбітні ідеї не були втіленні у життя і у 2002 році Mugler офіційно перестали випускати одяг, сконцентрувавши увагу на парфумах. Того ж року дизайнер залишив світ моди.

Пауза тривала недовго і у 2010 році марка знов почала виготовляти одяг вже під креативним керівництвом на той момент дизайн-директора Леді Гаги Ніколи Формікетті. Його головна задача була відродити колекцію ready-to-wear. Згодом ця роль була довірена британському дизайнеру грузинського походження Девіду Кома. Але ні першому, ні другому, попри власні успішні проекти та відоме ім’я у світі моди, не вдалося відродити марку на необхідному рівні. Все змінилось у 2017 році, коли бренд очолив Кейсі Кедуолладер. Його ім’я не було відомо публіці, але він мав вражаюче портфоліо, у якому фігурували марки Narciso Rodriguez, Loewe, J.Mendel та Acne Studio. На цей раз вже ніхто не ставив на швидке повернення, навпаки – команда націлилась на довгу роботу та стабільний результат. До співпраці було залучено самого Тьєрі, якому запропонували стати куратором виставки присвяченого його творчості. Водночас, все більше великих зірок почали з’являтися у вінтажних сукнях дизайнера. Карді Бі, Майлі Сайрус, Хлоя Севіньи, Меган Фокс обирали для червоних доріжок образи створенні самим Мюглером. А Кім Кардашьян, яка і до того була його шанувальницею, запропонувала створити сукню для її появи на Met Gala 2019. «Мокра» сукня з неймовірно вузьким корсетом стала першою дизайнерською роботою Тьєрі за останні 20 років. Довгим, але цікавим шляхом бренд впевнено повернувся на радари модних критиків. Напівпрозорі образи з’явилися у візуальному альбомі Бейонсе, а відео-покази за участю Белли Хадід та Хантер Шафер приковували увагу мільйонів глядачів по всьому світу. Але керівництву було замало таких успіхів, і цього року Mugler тріумфально і офіційно повернувся на Тиждень високої моди у Парижі. Команда детально планувала подію. За часи самого Мюглера, кожен показ був шоу, режисером якого був сам дизайнер. Це він перетворив вагітну Пет Клівланд у Богородицю, яка спускається з небес до глядачів, а на 20-річчя бренду організував дефіле у 300 кутюрних луків, які демонстрували Кармен Делль’Орефіче, Верушка, Джеррі Холл, Наомі Кемпбелл, Ева Херциговина та Кейт Мосс. Команда залучила роботів, які знімали моделей близько, даруючи відчуття особистої присутності не просто у залі, а на самому подіумі усім бажаючим. 

Популярне у рубриці Inspiration