З вулиць Чикаго до найкращих магазинів світу: історія успіху бренду Off-White
Коли в далекому майбутньому студенти модних вишів будуть вивчати стиль 2010-х років, Off-White, безсумнівно, матиме ключове значення для їх досліджень. Бренд відіграв ключову роль у розмитті кордонів між вуличною модою та розкішшю – подія, яка назавжди змінила правила гри у fashion-індустрії.
Засновник бренду – Вірджил Абло – народився в Рокфорді, штат Іллінойс, у сім'ї емігрантів з Гани. Він закінчив Вісконсинський університет у Медісоні у 2002 році та Іллінойський технологічний інститут у 2006 році з дипломами з громадянського будівництва і архітектури.
«Моя перша вища освіта була дуже нудною: батьки мріяли, щоб я пішов до коледжу. Отже, я навчався, займався діджеїнгом, скейтбордингом, і все, що мені залишалося, — це бути класним хлопцем», — згадував пізніше в інтерв’ю Вірджіл.
Але вже на останньому курсі коледжу Абло почав відвідувати заняття з історії мистецтв та вивчати епоху Відродження та творчість Караваджо: «Це перевернуло в моїй голові все. До цього мені довелося витратити багато часу, розмірковуючи про практичні речі».
У 2009 році під час стажування у Fendi він остаточно вирішив, що хоче створити власний бренд одягу. У штаб-квартирі бренду Абло зустрів Каньє Веста. Вони почали співпрацювати у творчих проєктах. Через рік Вест призначив Абло креативним директором свого рекламного агентства DONDA. Вірджіл був креативним консультантом Каньє Веста: відповідав за стиль репера, працював над обкладинками його альбомів та сценографією для концертів.
У 2012 році Абло запустив бренд Pyrex Vision. Основу асортименту складали вінтажні футболки Champion та фланелеві сорочки від Ralph Lauren, які Вірджіл прикрашав принтами у вигляді написів та живопису епохи Відродження. Абло купував їх за 40 доларів, оформляв і продавав за 550. В 2013 Абло завершив свій “апсайклінг-експеримент” і заснував бренд Off-White, колекції якого вже не обмежувалися футболками та толстовками. Вподобання дизайнера стали більш вишуканими. Назву нового бренду Абло теж вибрав не випадково: це сірий простір між чорним і білим, високою модою та вуличною. Багатошарові речі унісекс, вкриті схожими на графіті написами, справді виглядали і елегантно, і спортивно.
Вже у 2014 році Off-White потрапив у фінал престижної премії для молодих дизайнерів LVHM.
Майже відразу бренд почав колаборувати з представниками креативної індустрії.
Співпраця з відомими митцями – важлива частина творчої спадщини Вірджил Абло. Для показу Temperature художниця Дженні Хольцер створила світлову інсталяцію з уривками із творів на тему війни та імміграції.
Своїм успіхом марка Off-White багато в чому завдячує колабораціям з іншими відомими модними брендами – Levi's, Moncler, Timberland, IKEA, Jimmy Choo, Byredo.
В одному з інтерв'ю, яке вийшло разом з релізом колаборації з IKEA, Абло заявив, що його метою було «стерти межу між меблями та предметами мистецтва».
Найбільш гучною та успішною по праву вважається співпраця Off-White з Nike, яка почалася в 2017 році. Спочатку проєкт отримав назву The Ten і включав деконструкцію, а потім реновацію 10 культових кросівок брендів Nike і Jordan, включаючи Air Force 1, Air Jordan 1 і Air Max 97. Цей проєкт виявився настільки популярним серед хайпбістів, що переріс у постійну співпрацю брендів.
Off-White створив цілу низку речей та трендів, що визначають декаду. Це тактичні ремені, деконструйовані кросівки та суперіронічні аксесуари, смугаста чорно-жовта стрічка, мікс спортивної естетики та високотехнологічних матеріалів.
Наприкінці 2017 року Off-White потрапив до трійки найпопулярніших брендів одягу у світі за версією рейтингу Business of Fashion.
Серед джерел натхнення Вірджила були архівні колекції Рафа Сімонса. У розмовах із журналістами він навіть назвав Рафа “богом дизайну”. Модні критики неодноразово звертали увагу на прямі запозичення Абло ідей та принтів бельгійського дизайнера, який, у свою чергу, в інтерв'ю американському GQ Style говорив, що не вважає креативного директора Off-White оригінальним. Через місяць після цих слів Сімонса в мережі з'явилося запрошення на показ жіночої колекції Off-White осінь-зима 2017/2018 з написом Nothing New, а вже на бекстейджі показу Вірджіл заявив, що “знаходить таку критику мотивуючою”.
25 березня 2018 року Абло був призначений креативним директором чоловічої лінії одягу бренду Louis Vuitton, ставши першим темношкірим дизайнером на цій посаді, а також одним з небагатьох темношкірих, включених до списку провідних кутюр'є Франції. Під час свого вступу на посаду Абло сказав: «Для мене велика честь займати цю позицію. Я знаходжу історичну спадщину та творчу цілісність бренду джерелом натхнення для себе і матиму їх на увазі, але також намагатимусь робити сучасні речі». Вірджіл Абло продемонстрував свою першу колекцію для бренду Louis Vuitton у 2018 році на чоловічому тижні моди у Парижі.
Того ж року Абло був включений до списку найвпливовіших людей у світі «Time 100».
Одяг Off-White є в гардеробних не тільки молодих хайпбістів, а й у таких зірок як Ріанна, Бейонсе, Jay-Z, Каньє Вест, Дрейк, Джастін Бібер, A $ AP Rocky, Марк Редмер, Тревіс Скотт, Кайлі Дженнер, Джіджі та Белла Хадід.
У травні 2020 року міжнародна платформа пошуку модних товарів Lyst опублікувала рейтинг найпопулярніших модних брендів за перший квартал 2020 року. За основу було взято покупки понад 9 мільйонів(!) покупців у 12 тисячах онлайн-магазинах по всьому світу, які були здійснені протягом місяця. Перше місце в рейтингу дісталося Off-White, чиєї популярності на початку року сприяли колаборації з Evian і випуск чергової моделі кросівок спільно з Nike.
Вірджіл Абло помер 28 листопада 2021 року раку, з яким боровся протягом кількох років. Йому був 41 рік. Це стало справжнім шоком для всієї індустрії – лише близькі друзі дизайнера знали про його хворобу.
У грудні 2021 року у центрі Києва на вулиці Марії Заньковецькій, 4 відкрився перший в Україні магазин бренду Off-White. Тож речі бренду можна придбати там або за посиланням на Symbol.ua.
Сьогодні Off-White продовжує випускати колекції під керівництвом дизайнерської команди, що базується в Мілані і залишається у топі найуспішніших і найобговорюваніших брендів.