Old money aesthetic: все, що потрібно знати про головний модний напрям із соцмереж

15 грудня 2022

1,2 мільярда – це загальна кількість переглядів відео в TikTok під хештегом #oldmoneyaesthetic. В #oldmoney кількість переглядів ще більша – 3 мільярди. Поки модні видання оспівували вуличну моду, покоління Z несподівано для всіх стало ностальгувати по старій добрій класиці. У коротких роликах під треки The Zombies “Time Of The Season” та Lana Del Rey “Diet Mountain Dew” фото родини Кеннеді, репортажі з вечірок в казино Монте-Карло та відпочинку зірок у швейцарських Альпах, заміські маєтки, архівні рекламні кампанії Ralph Lauren та Chanel, гравці в поло, гольф та крикет, яхти, сині блейзери з золотими ґудзиками та кашемір. Багато бежевого кашеміру.

Стриману естетику «старих грошей» зумери протиставляють пануючій в Instagram в останні роки естетиці показного каліфорнійського шику, втіленням якої була родина Кардаш'янів.

«У світі Кім Кардаш’ян будь Жаклін Кеннеді», – фраза, що влучно характеризує зміну панівних трендів.


Поняття «старі гроші» з’явилось наприкінці XIX століття, коли завдяки промисловій революції вчорашні торговці перетворились на буржуа і почали з безпрецедентною швидкістю накопичувати капітали, складаючи конкуренцію європейським аристократам, які звикли отримувати свої статки у спадок. Перші хотіли всім продемонструвати свої безмежні фінансові можливості, другі впізнавали “своїх” за ледве помітними деталями образу.

Тим не менш сьогодні old money aesthetic не так пов’язана з родословною і походженням грошей на вашому банківського рахунку, як з тим, на що ви їх витрачаєте. Умовно кажучи, в п'ятницю ввечері ви маєте бути в опері, а не на рейві. Колекціонування кросівок йде з мейнстриму і стає субкультурою, а трендсеттери перевзуваються в лофери.

«Коли ми зараз говоримо про old money aesthetic, ми не говоримо про те, звідки ваші гроші або скільки їм насправді років. Ми говоримо про образ життя. Про повагу до традиційних цінностей», — каже Джастін Берковіц, директор чоловічого відділу універмагу Bloomingdale’s.

Для естетики old money характерна витонченість та стримана елегантність. Одяг може здатися простим, але він обов'язково буде бездоганної якості і з найкращих матеріалів. Замість величезних логотипів брендів – вишита монограма власника, замість новомодної моделі – річ поза часом, яка була актуальна вчора, актуальна сьогодні і буде актуальна завтра.

Чудово цей контраст нових та старих грошей показаний у фільмі Вуді Аллена «Матч Поінт». Скарлетт Йоганссон грає роль актриси-дебютантки, що мріє стати відомою. Її гардероб зібраний з трендових на момент виходу фільму речей: джинсів з заниженою талією, шовкових топів та картатих сорочок. Сьогодні всі ці образи виглядають out of fashion. В той самий час героїня Емілі Мортімер – спадкоємиця заможної аристократичної родини – у твідовому пальто, замшевому піджаку, кашемірових кардиганах та джемперах у 2022 році виглядає так само актуально.

Якщо заплануєте зібрати бездоганний образ у стилі old money, передивіться «Талановитого містера Ріплі», «Повернення в Брайдсхед», «Пліткарку» та «Дівчаток Гілмор», перечитайте сера Пелема Гренвілла Вудхауза і зверніться до колекцій Loro Piana та Brunello Cucinelli – вони ніколи не вийдуть з моди.