Нульові повертаються: головні модні тренди 2023 року нагадують нам дитинство
Сьогодні для того, щоб створити найактуальніший модний образ, достатньо передивитись свій шкільний фотоальбом. Розбираємось, у чому причини такої ностальгії по 2000-м
На подіумах міні-спідниці, кроп-топи, брюки з низькою посадкою, плюшеві костюми та рожевий колір. Памела Андерсон, Періс Хілтон та Ліндсі Лохан на обкладинках глянцю. Бен Аффлек та Дженіфер Лопез разом. Глядачі чекають на вихід нового сезону “Всі жінки відьми” та “Секс і місто”.
Пізні міленіали та ранішні зумери можуть подумати, що я описую культурний ландшафт нульових, але насправді це прикмети дня сьогоднішнього. Циклічність моди повертає нас до перших років XXI століття, які в англомовному середовищі скорочено називають Y2K (year 2k). Це було передбачувано і неминуче.
Ще минулого року Tagwalk опублікували традиційний звіт, згідно з яким найшвидше зростаючим трендом стали міні-спідниці: їхня кількість у модних колекціях зросла на 97,1%. Аналогічні дані представила платформа Lyst, додавши, що одночасно збільшилася кількість запитів і на брюки з низькою посадкою. Додаток для перепродажу речей Depop показав близько 290 тисяч унікальних запитів «Y2K» — за словами представників компанії, це один із найпопулярніших запитів на платформі.
Образ з екстремальним міні з показу Miu Miu облетів світ і став джерелом натхнення для тисяч дівчат. Стилісти та зірки згадали про існування бренду Blumarine.
Ми переживаємо ренесанс естетики нульових, яка шириться TikTok і повертає в тренди не тільки одяг, а й героїв ранніх 2000-х.
В образах fashion-блогерів можна побачити кулони з літерами (як у Керрі з «Секс і місто»), топи на тонких бретелях, великі сонцезахисні окуляри в пластиковій оправі (як у дівчат з кліпів RNB-виконавців). Повертають в гардероби і джинси з дірками. Все частіше в TikTok та Instagram зустрічаються публікації, де блогери дослівно цитують образи ікон стилю початку 2000-х.
Так, наприклад, іспанець Пелайо Діаз на показ Dolce&Gabbana одягнувся як молодий Девід Бекхем: джинси з низькою посадкою над якими видно резинку дизайнерських трусів, біла майка та хрестик. Не відстають і дівчата. На їх мудбодах Шакіра, Брітні, Бейонсе.
У науці така ностальгія за прекрасним і назавжди втраченим минулим називається «теорією золотого сторіччя». Це свого роду міфологема, що характеризує період найвищих досягнень у культурі та науці, благоденства всього людства чи окремих народів. Причому для кожного «золоте сторіччя» своє: у когось це роки молодості, в інших — епоха Відродження чи гламурні 1930-ті.
З 2023 року часами спокою і достатку для багатьох здаються нульові. Особливо для тих, чиє дитинство та юність пройшлись на ці роки. Стан повернення психіки в минуле захищає нас від тривоги. Спогади про атмосферу «як у дитинстві» заряджають оптимізмом. Ми бачимо шпильки зі стразами, смішні підвіски, наївні принти і підсвідомо відчуваємо себе підлітками, які після школи біжать до дому, щоб подивитись улюблене ТВ-шоу на MTV.
Одяг та і вся масова культура того часу є найпростішим і найшвидшим способом здійснити подорож у часі. В безпеку. В роки без війни.
І, хоча жоден модний аксесуар чи тренд не може повернути світові стабільність, їх передбачувана актуалізація дарує нам відчуття контрольованості. Якщо fashion-аналітики спрогнозували Y2K-бум, то інші прогнози більш серйозних інституцій також мають справдитись. Імперії падуть, вороженьки згинуть, а ми і далі будемо обговорювати Брітні, Бекхемів та будувати краще майбутнє.