Натхнення сезону: 6 вагомих винаходів Крістобаля Баленсіаги в інтерпретації сучасних брендів

22 березня 2024

Все частіше відомі акторки обирають кутюрні вінтажні сукні для червоних хідників. Марго Роббі одягла Mugler, Дженніфер Лоуренс вийшла у Givenchy, Керрі Малліган блиснула у чорно-білому наряді від Balenciaga, а Зендая встигла з’явитися перед камерами у справжніх витворах мистецтва від Valentino та Saint Laurent. Така цікавість минулими геніями моди виникла не тільки у зіркових стилістів та модних редакторів, а також полонила серця кінопродюсерів та режисерів. Не дарма цей рік ми розпочали з біографічного серіалу «Крістобаль Баленсіага», що розповідає історію видатного кутюр’є минулого століття. 

 

Варто сказати, що Крістобаль двічі розпочинав свій шлях у моді. Перший раз в Іспанії, де після багатьох років роботи підмайстром відкрив власний Дім моди з трьома ательє у Сан-Себастьяні, Мадриді та Барселоні. Але незважаючи на прихильність публіки та вельмишановних клієнтів, серед яких були представники королівської родини та аристократи, позаочі колеги посміхалися над ним, називаючи «чудовим stilista», маючи на увазі, що він вдало копіював одяг інших дизайнерів, але не створював нічого власного. Громадянська війна змусила Баленсіагу залишити свій бізнес у рідній країні й переїхати до Парижу. Там він почав з нуля, маючи за мету донести свій талант та майстерність. Розуміючи, що через гучні події його батьківщина користується особливою увагою публіки, він почав поступово знайомити своїх клієнтів з рідною культурою. Використовував у власній роботі такі елементи як болеро, волани та вільні рибацькі блузи.

 

Згодом до культурних кодів доєднались експерименти зі скульптурними силуетами. Результатами такого поєднання став справжній модний авангард XX століття. Попри те, що його салон обслуговував лише вищий світ, творіння дизайнера подобались широкій публіці і значно вплинули на жіночий стиль та моду загалом.

 

Аби трохи детальніше зануритись у творчість іспанського дизайнера, пропонуємо роздивитися 5 нововведень Баленсіаги, які варто додати до власного гардероба цієї весни. 

 

  1. Пальто-кокон

Крістобаль дуже вибагливо ставився до вибору тканин і не допускав використання синтетичних матеріалів у виробництві власного одягу. Для Баленсіаги був важливий простір, який утворюється між тканиною та тілом жінки. Це дозволяє їй вільно рухатися та почувати себе більш комфортно протягом дня. Саме так він вигадав своє відоме пальто-кокон, яке преса охрестила «пальто Грейс Келлі», адже акторка, а згодом княгиня, часто з'явлася у даній моделі на публіці. Неможливо не погодитися з вибором білявки і сьогодні, тому цією весною додайте трохи об’єму за допомогою моделей від Loro Piana чи Max&Co

 

  1. Строгі лінії 

Незадовго до того, як залишити професійну діяльність Крістобаль Баленсіага погодився розробити уніформу для стюардес авіакомпанії Air France. Це була перша та єдина спроба дизайнера доторкнутися до світу pret-a-porter, і, на жаль, його вибаглива натура перфекціоніста та бажання контролювати кожен процес не змогла витримати такої реальності. Костюми вийшли лаконічними з властивими іспанцю чіткими лініями. Схожі речі сьогодні можна побачити у колекціях брендів Gauchere, Agnona та Bottega Veneta. В процесі роботи майстру доводилось дослухатися до рекомендацій безліч жінок, але не проводити з ними безпосередніх примірок. Подібний стиль роботи був незрозумілий Кристобалю, але навіть за таких не зручних умов, йому вдалося розробити ідеальну уніформу – просту, комфортну та вишукану.

  1. Сукня Baby-doll

Одним з найвідоміших творінь Крістобаля Баленсіаги стала сукня силуету Baby doll. Попри те, що у його роботах було багато чітких ліній і чорного кольору, метр моди захоплювався жіночністю, але бачив її інакше за інших. Ніжні кольори та квіткові візерунки він поєднував з трапецієподібною формою, асиметричною довжиною та вільним кроєм – саме так з’явилася його найпопулярніша сукня. Це була певна доля іронії та хуліганства, яку модельєр дозволяв собі у роботі лише у виключних випадках, але кожен раз неповторно, закохуючи публіку у свої ідеї. Жінки обожнювали його за подібну винахідливість, адже такий силует дозволяв їм забути про спеціальну білизну чи переживати за зайві сантиметри на талії. Згодом цю модель не раз переосмислювали, згадати хоча б свінгуючі 60-ті та Твігі, гранж естетику Кортні Лав, та занадто солодкі образи Періс Хілтон. Сьогодні схожі за фасоном речі, але значно коротші за оригінал розробили марки Gauchere, Oseree та Jil Sander. 

  1. Акцент на плечі

    Всупереч очікуваної заздрості та злоби, колеги Крістобаля підтримували його ідеї та визнавали геніальним художником у світі моди. Наприклад, Коко Шанель не раз називала Баленсіагу єдиним справжнім кутюр’є, а Крістіан Діор сприймав його як вчителя і захоплювався його баченням. Підтримуючи свою репутацію, іспанський модельєр розробив новий силует – вільний крій з акцентом на плечі. Це відкриття не тільки сподобалось його сучасникам, а й значною мірою вплинуло на жіночий одяг в цілому. Сьогодні подібні моделі присутні не тільки в колекціях бренду Balenciaga, а також представлені у асортиментах значно молодших марок таких, як Magda Butrym. Деякі бренди переосмислюють дану естетику в більш романтичній формі, наприклад, шовкова блуза у The Andamane чи в’язаний жилет у Valentino.

  1. Сукня мішок

Всупереч канонам краси, які запропонував Крістіан Діор у своїй колекції New Look, Крістобаль Баленсіага бачив жінку зовсім по-іншому. Переїхавши до Парижу він швидко зрозумів, що завоювати прихильність публіки можна лише відділившись власним унікальним стилем. Саме завдяки іспанському строгому вихованню та незвичному сприйняттю світу з’явилась відома сукня «мішок», у фасоні якої були широкі плечі та відсутність лінії талії. Такий підхід дарував жінці свободу, звільняв від стандартів і не сковував її рухи, як це робили корсети. Баленсіага намагався не шукати компромісу між розкішшю та комфортом. У своїх рідких промовах та інтерв’ю кутюр’є не раз наголошував, що жінки не повинні мати ідеальні пропорції, а от модельєр зобов'язаний створити одяг, який підкреслить унікальність кожної його клієнтки. Подібні прості та елегантні сукні зараз присутні у колекціях брендів Toteme, The Row та Boboutic